ANTECEDENTS I FONTS
A meitat del segle XX, el
psicòleg nord-americà David McClelland va formular la seva teoria de la
motivació que va basar sobre tres necessitats: poder, consecució i afiliació.
Segons ell, hi havia la falsa
creença de que l’èxit depenia exclusivament de la capacitat intel·lectual.
També deia que les qualificacions acadèmiques fan difícil predir adequadament
el grau d’eficiència laboral d’un treballador o el seu èxit a la vida.
Plantejava que els trets que diferencien als treballadors més sobresortints
d’aquells que simplement fan bé les coses, s’havia de buscar en les competències
relatives a l’empatia, l’auto disciplina i l’auto motivació entre d’altres.
Segons explica Hendrie Weisinger, el terme
Intel·ligència emocional va ser creat pels psicòlegs John Mayer i Peter Salovey
al 1990, quan varen identificar les quatre components bàsiques de la
Intel·ligència Emocional que són:
1.
La capacitat de percebre, valorar i
expressar emocions amb precisió.
2. La possibilitat de poder
experimentar, o de generar a voluntat, determinats sentiments en la mesura que
faciliten l’enteniment d’un mateix o d’una altra persona.
3.
La capacitat de comprendre les
emocions i del que d’elles se’n deriva.
4. La capacitat de regular les emocions
per a fomentar un creixement emocional i intel·lectual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada