dissabte, 7 de març del 2015

INTRODUCCIÓ A LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL




Què és la Intel·ligència emocional?

És saber gestionar les nostres emocions per tal d’evitar que ens provoquin una reacció negativa a la vegada que ens permet millorar les relacions en conèixer les emocions dels altres.

Per què serveix la Intel·ligència emocional?

Serveix sobre tot per viure feliç i sense angoixa i conviure, comunicar-se i moure’s entre els altres essers humans de manera beneficiosa i fàcil.

Què podem millorar a través de la Intel·ligència emocional?

A través de la Intel·ligència emocional podem millorar la manera d’estimar, la manera de valorar-nos a nosaltres mateixos, la capacitat de fer amistats, d’acceptar i ser acceptats, de ser optimista amb un mateix mitjançant l’actitud positiva i de ser respectuós amb les altres persones.

De què podrà ser capaç una persona amb una alta Intel·ligència emocional?

Podrà ser capaç de:

De percebre i interpretar adequadament les emocions pròpies i les dels altres.

D’utilitzar el pensament per generar emocions i estats d’ànims favorables.

De reaccionar adequadament als diferents estímuls.

De comunicar-se bé.

D’interactuar amb els altres sense deixar de ser nosaltres mateixos.



Un fet, ens provoca una EMOCIÓ. Si soc capaç de comprendre i entendre, i gestionar aquella emoció, tinc INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL, i puc escollir la meva reacció i el meu estat d’ànim per finalment decidir si vull que aquell fet em provoqui plaer o disgust.


“JO SOC RESPONSABLE DE LES MEVES EMOCIONS”

1 comentari:

Elena ha dit...

Trobo que aquesta part del blog em serà de gran ajuda pel control de les meves emocions